maandag 16 januari 2017

Mijn wonderlijke wereld deel 5


Van Masja ontving ik het boek mijn wonderlijke wereld deel 5.
   ... als eerste hiervoor mijn hartelijke dank...



Het eerste wat mij opviel toen ik het boek in mijn handen kreeg was ... het altijd mooie formaat van deze boeken. Bij het doorbladeren was ik reuze verrast van de veranderingen die het boek had ondergaan.  Dikker papier ... éénzijdig bedrukt.. perforatie rand .. en geen doorlopende kleurplaten meer. Wat een aangename verrassing was dit.













De eerste plaat die ik heb gekleurd heb ik mijn bruynzeel potloden voor gepakt, het rijksmuseum blik Rembrandt.
Wat kleurt dit papier lekker, Het neemt de kleur prima op.. blenden was ook geen probleem voor dit papier.
De achtergrond heb ik bewerkt met pastel krijt.
















Voor deze tweede plaat heb ik mijn aquarel potloden gebruikt .. ook hier geen problemen mee ondervonden. Het kleuren ging weer heerlijk. En toen met de kwast eroverheen .. alles gleed heerlijk over dit papier .. verder ook hier de achtergrond een beetje bewerkt met pastel krijt.











Ja en dan zal je het boek ook met stift moeten testen natuurlijk. Wat vond ik dit zonde .. ik kleur liever met potlood .. maar goed het was toch nodig .. dus ik heb mijn stabilo stiften gepakt en ben begonnen met kleuren... Ook dit ging super... het ging zo lekker dat ik ook maar met de stabilo verder ben gegaan met de aquarel techniek.. en ja hoor .. geen problemen .. ook dit ging helemaal super.
Natuurlijk ook deze achtergrond lichtjes bewerkt met pastel krijt.





Mijn conclusie ... dit is tot nu toe het beste boek van Masja ... wat ben ik blij met de veranderingen ...ik hoop dan ook dat de volgende delen op dezelfde wijze gedrukt gaan worden.


Dit boek is oa. te koop bij Masja's Artwork voor de zeer aantrekkelijke prijs van   5,99  en natuurlijk ook bij Bol.com

In dit boek staan oa. afbeeldingen van bloemen, dieren waaronder de prachtige draak die op de omslag van het boek staat.. en vele soorten vogels. Precies wat we als liefhebber van Masja gewend zijn. De vooral zeer sierlijke kleurplaten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten